Kedves Ügyfél! A COVID-19 járványügyi helyzetre tekintettel igyekszünk az ügyfelek számára csökkenteni az ügyintézés során a Konzuli Hivatalban eltölteni szükséges idő hosszát. Időpontfoglalást megelőzően ezért az aloldalak alján található formanyomtatványokat előre kitöltve, dátum és aláírás nélkül PDF formátumban kérjük elküldeni a Consulate.OSL@mfa.gov.hu címre. Csak akkor foglalható időpont, ha a konzulátusi e-mail címről jóváhagyást kapott rá. Amennyiben jóváhagyást kapott a fenti e-mail címről az időpontfoglalásra, papírjai egészen biztosan megfelelően előkészítettek és így ha azokat magával hozza, a konzulátusi ügyintézés rövid és gördülékeny lesz.

 

TELEFONOS ÜGYINTÉZÉS ÉS IDŐPONTFOGLALÁS: Hétfő-Csütörtök 13:00-16:30, Péntek 13:00-14:00!

 

IDŐPONTFOGLALÁS

A konzulátuson főszabály szerint személyesen kell az ügyeket intézni. A személyes ügyintézésre a rendkívüli esetektől eltekintve előzetesen időpontot kell foglalni a 00-47-22-54-76-48 telefonszámon, mely munkanapokon 13.00 után hívható. Időpontot hétfői, keddi, szerdai és csütörtöki napokra 09-13 óra, péntekre pedig 10-12 óra közötti idősávra lehet foglalni.

Amennyiben lehetséges a postai út igénybe vétele, az külön feltüntetésre kerül az adott menüpontban.

FELKÉSZÜLÉS AZ ÜGYINTÉZÉSRE

A honlapon minden egyes konzuli ügyre vonatkozóan részletes tájékoztató található. Az ügyintézéshez szükséges adatlapok letölthetők a kapcsolódó anyagok közül. Amennyiben a honlapon leírtakon túl egyéb követelmények vannak, arról tájékoztatást ad a konzulátus.

Kérjük, hogy először figyelmesen olvassa el a honlapon leírtakat. Ha több ügyet intéz egyszerre, úgy minden egyes ügyre vonatkozó információt nézzen meg (például gyermek anyakönyvezése, útlevél kérelme és apai elismerő nyilatkozat esetén mindezen részeit a honlapnak el kell olvasni).

Ha a honlapon valami nem egyértelmű, akkor kérjük, hogy e-mailben keresse meg a konzulátust a pontos kérdésével.

Kérjük, hogy valamennyi adatlapot előzetesen töltsön le a honlapról és kitöltött adatlapokkal jöjjön a kérelmet beadni. Az ügyintézési idő meghatározásakor azzal számolunk, hogy az ügyfelek előre előkészítik a dokumentumokat, illetve kitöltik az adatlapokat, ezért ha valakinek helyben kell ezt megtennie, az a kérelem átvételének megtagadását eredményezheti.

Kérjük, hogy valamennyi dokumentumot kék tollal töltsék ki és csak a konzulátuson írják alá!
 

A kérelmüket személyesen benyújtó ügyfelektől is azt kérjük, hogy az előírt adatlapokat feltétlenül előzetesen nyomtassák ki honlapunkról, és a kitöltött adatlapokkal keressék fel a nagykövetséget! Amennyiben az adatlap valamely pontjában bizonytalanok és a kérelmet személyesen fogják beadni, úgy a kérdéses részt hagyják üresen.

Hiányosan kitöltött adatlapok esetén az ügyintézéskor igyekszünk segíteni, azonban a kitöltetlen adatlapokkal érkező ügyfelektől a kérelmet nem áll módunkban átvenni.

 

A konzuli díjakat bankkártyával lehet kifizetni.

ÜGYINTÉZÉS A KONZULÁTUSON

Az ügyfeleket az időpontfoglalás alapján fogadjuk. Az ügyfelek nagy száma miatt a késésből eredő csúszásokat nem tudjuk kezelni, ezért kérjük, hogy időben érkezzen. Felhívjuk a figyelmet, hogy késés esetén várhatóan új időpontot kell foglalnia.

Az időpontfoglalás alapján kizárólag azon ügy intézésére van lehetőség, amelyre a foglalás szól. Más ügyeket, illetve további ügyeket a konzulátus nem vesz át.

A kérelem benyújtásakor a honlapon meghatározott dokumentumokat, okmányokat kell benyújtani. Amennyiben a kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg.

Útlevélkérelmeknél nincs lehetőség hiánypótlásra. A hiányos kérelmeket nem vesszük át és új időpontot kell foglalni.

A konzuli díj megfizetése az ügyintézés feltétele. Amennyiben a díjat nem tudja kifizetni a kérelem benyújtásakor, az eljárás nem indul meg. Ilyen esetben új időpontot kell foglalnia.

A konzulátuson azonnali, illetve sürgősségi eljárásra nincs lehetőség. A honlapon feltüntettük, hogy melyik eljárásnak mennyi a várható ügyintézési ideje, azonban ez csak tájékoztató jellegű, az eljárási idő rövidebb, illetve hosszabb is lehet.

Amennyiben az ügyintézés során a munkatársunk ügyintézési módjával szemben kifogása van, úgy jelezze, hogy az ügyeletes konzul segítségét kéri.

Kérjük, hogy lehetőség szerint az eljárás során olyan hozzátartozókkal jelenjen meg, akiknek jelenléte az eljáráshoz valóban szükséges.

A konzulátuson mosdó sajnos nincs.

A KÉRELEM BENYÚJTÁSA UTÁN

A magyarországi ügyintézést igénylő konzuli ügyek állásáról a konzulátus nem tud tájékoztatást adni. Amennyiben érdeklődni kíván, közvetlenül az adott magyarországi hivatalt keresse meg.

Az eljárás lezárultáról az adott ügy függvényében telefonon vagy e-mailben értesítjük Önt. A kézbesítésekre postán vagy személyes átvétellel kerülhet sor. A kézbesítés módjával kapcsolatos igényét a kérelem benyújtásakor kell egyeztetnie az ügyintézővel, illetve postán beadott kérelem esetén a kísérőlevélben megírnia.

Az egyes dokumentumok, okmányok átvételére munkanapokon 08:30 – 12:00 között kerülhet sor, amelyhez nem kell időpontot foglalni.

KAPCSOLATTARTÁS A KONZULÁTUSSAL, VISSZAJELZÉS

A telefonvonalak zsúfoltsága miatt kérjük, hogy elsősorban e-mailt küldjön a konzulátusnak a Consulate.OSL@mfa.gov.hu címre

Fontosnak tartjuk, hogy az ügyfeleink kiszolgálása magas szakmai színvonalon, udvariasan történjen. Ehhez fontos számunkra az Ön véleménye, ezért kérjük, hogy ha észrevétele, véleménye van az ügyintézéssel kapcsolatban, úgy írja meg a konzulátus e-mail címére. Kérjük, hogy azt is írja meg, ha elégedett volt az ügyintézéssel.