Haláleset hazai anyakönyvezése esetén kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot a consulate.osl@mfa.gov.hu e-mail címen. Ezen ügyekben ahhoz, hogy minél több ügyfelet tudjunk fogadni, az időpontfoglalást megelőzően az aktuális ügyekre vonatkozó aloldalak alján található formanyomtatványokat előre kitöltve, dátum és aláírás nélkül, PDF formátumban meg kell küldeni a Consulate.OSL@mfa.gov.hu címre előzetes egyeztetésre. Azokhoz csatolni kell a szükséges okiratokat (pld. külföldi anyakönyvi kivonat, névváltoztatási okirat, stb. Apostille pecséttel, valamint a személyes okiratai(ka)t! Időpont csak akkor foglalható, ha az adott ügytípushoz minden nyomtatvány egyeztetése megtörtént és minden szükséges okirat rendelkezésre áll. Ebben az esetben papírjai egészen biztosan megfelelően előkészítettek, így ha azokat magával hozza, a konzulátusi ügyintézés gyors és gördülékeny lesz.
Haláleset magyarországi anyakönyvezése
Haláleset magyarországi anyakönyvezése során a születésre vonatkozó eljárásokat kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:
1., Amennyiben a külföldön történt halálesetet megelőzően a külföldön történt születés nem volt anyakönyvezve, akkor a két eljárást egyszerre kell kezdeményezni. (Lásd a születés anyakönyvezésére vonatkozó almenü pontot!)
2., Szükséges dokumentumok:
- eredeti külföldi, halálesetet bejegyző anyakönyvi kivonat (Melding om Dødsfall) Apostille pecséttel, hiteles fordítással.
- (Norvégiában az egyetlen hiteles fordító norvégról magyar nyelvre Molnár Gábor. Telefonszáma: 90 63 34 39, email címe: gmolnar@online.no; Apostille pecsét a https://www.statsforvalteren.no/ oldalon található információknak megfelelően szerezhető be. Az irodákra régiós lebontásban lehet rákeresni. pld.: Oslo és Viken: https://www.statsforvalteren.no/oslo-og-viken/folk-og-samfunn/apostillestempel-pa-dokumenter/) )
- Melding om Dødsfall kiállítója vidéken a Tingrett, míg Oslóban az Oslo Byfogdembete
- elhunyt születési anyakönyvi kivonatának másolata
- kitöltött és aláírt adatlap (a lap alján letölthető)
- magyar állampolgárság igazolása (útlevél, személyazonosító igazolvány)
- konzuli díj (megegyezően a születés anyakönyvezésénél leírtakkal)
Halottszállítási engedély
A halottszállítási engedélyhez az alábbi dokumentumokat kell csatolni:
- kérelem, amely tartalmazza a szállítandó elhunyt nevét, utolsó lakhelyét, - amennyiben ez a külföldi okiratokból kitűnik - a halált okozó betegség megnevezését, a halál napját, azoknak a helységeknek a megnevezését, ahonnan és ahová a szállítás történik, a szállító jármű (a szállítás módjának) megjelölését, gépjárművel történő szállítás esetén annak rendszámát és a szállítmány kísérőjének megnevezését,
- a magyar halottvizsgálati bizonyítványnak vagy a halotti anyakönyvi kivonatnak megfelelő és a fogadó országban (Norvégiában) szokásos és használatos okiratot, valamint
- ha a holttest szállítása Magyarországra történik, a temető befogadó nyilatkozatát.
A halottszállítási engedély kiállításának díját a honlapunkon a „Konzuli díjak” résznél megtalálja.
Letölthető adatlap
Adatlap külföldön történt haláleset magyarországi anyagkönyvezéséhez