2020. január 1-jével életbelépett Norvégiában a kettős állampolgárságról szóló törvény. Ezzel lehetővé vált azon magyar állampolgárok számára, akik korábban a norvég állampolgárság megszerzése érdekében lemondtak a magyar állampolgárságukról, hogy visszaszerezzék azt.

Az eljárás elindításához az alábbi dokumentumok benyújtása szükséges:

  • Honosítási/visszahonosítási kérelem kék tollal, nyomtatott betűkkel kitöltve, de nem aláírva,
  • Korábban átvett eredeti lemondási okirat,
  • Minimum 1 évig érvényes norvég útlevél,
  • Amennyiben rendelkeznek másolattal, korábbi lemondásnál benyújtott magyar okirataik másolata.
  • 2 db színes igazolványkép – 3,5 x 4,5 cm – fehér háttérrel, szemből fotózva, fotópapírra nyomtatva.

Eskütétel

A honosítási okirat megérkezése után a megadott elérhetőségeken a kérelmezőket értesítjük az eskü várható időpontjáról. A kérelmek átvétele, illetve az eskük szervezése folyamatos, sürgősségi eskütételre nincs lehetőség. A gyakorlatban minden esküre várót a honosítási okirat megérkezése utáni első esküre be tudunk hívni.

Aki az állampolgársági eskü után huzamosabb ideig más országban tervezi a tartózkodását, vagy az eskütétel után várhatóan megváltozik a lakcíme, annak célszerű kitöltenie a „Címmódosító nyilatkozat” formanyomtatványt annak érdekében, hogy az anyakönyvi okiratok megfelelő címre kerüljenek kiküldésre.

Útlevél igénylése a honosítás után:

Azon honfitársaink, akik már letették az állampolgársági esküt, útlevelet sürgősséggel a honosítási okirat birtokában Budapesten, a Központi Okmányirodában – XIII. kerület, Visegrádi út 110-112. – igényelhetnek (www.nyilvantarto.hu, kozponti.okmanyiroda@mail.ahiv.hu, telefon: +36 (1) 452-3622).

Útlevélkérelmet a konzulátuson előzetes időpontfoglalás alapján lehet benyújtani. A konzulátuson kezdeményezett útlevélkérelmeknél célszerű akkor benyújtani a kérelmet, amikor a kérelmező már rendelkezik lakcímkártyával is.

Az útlevélkérelem benyújtásával kapcsolatos információk az "Útlevélügyek" menüpont alatt találhatók.

Anyakönyvi kivonatok és lakcímkártyák átvétele:

A konzulátus munkatársai az elkészült anyakönyvi kivonatokat folyamatosan postázzák, illetve  értesítik az iratok megérkezéséről az ügyfeleket. Akit nem értesítünk, annak az iratai még nem érkeztek meg. A konzulátusnak nem áll módjában a hazai kiállító hatóságoknál érdeklődni az iratok várható megérkezéséről, ezért kérjük, hogy ilyen kérdésekkel a konzulátust ne keressék. Az okmányok feldolgozását, kiküldését, az értesítéseket a beérkezés sorrendjében intézzük.

Honosítási/visszahonosítási adatlap